Tropikal Cennet Bali

Güler yüzlü mütevazi insanları, muhteşem doğası, yemyeşil pirinç tarlaları ve mistik tapınaklarıyla Tropikal Cennet Bali Adası keşfinizi bekliyor...

Tropikal Cennet Bali Adası…

Şimdi sizlere Endonezya’nın en popüler adası Tropikal Cennet  Bali ‘den bahsetmek istiyorum. Mistik tapınakları, muhteşem doğası ve Hint Okyanusu’nda bulunan çekici plajları ile Bali tam bir cennet…

Bali Adası 1500’lü yıllarda Hollandalı denizciler tarafından bulunmuştur. Yerli halk buraya ‘Tanrılar Adası‘ adını vermiş. Eşsiz plajları ve doğası turistlerin ilgi odağı olmaya devam ediyor. Bu adada 20 bin civarında tapınak bulunmaktadır. Yılın 200 gününde dini bayramları vardır. Bu yüzden adanın her yerinde tapınak görmek mümkün. Bu kısa bilgilerden sonra maceramıza başlayalım.

İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı’ndan havalanan uçağımız 10 saat süren yolculuğun ardından Singapur’a varıyor. Sonrasında Tropikal Cennet Bali’ye 2 saat 30 dakika süren aktarmalı yolculuğun ardından ulaşıyoruz. Veee Denpasar’dayız. Denpasar Bali’nin başkenti. Havaalanı oldukça küçük. Artık Bali’yi keşfetme zamanı. Oldukça sabırsızlanıyorum. Yerel rehberimiz bizi karşılıyor ve otelimize doğru yolculuğumuz başlıyor. Her yer yemyeşil hayranlıkla etrafımı izliyorum. Ama söylemeliyim ki hava bayağı nemli… Otelimiz Nusa Dua bölgesinde yer alıyor. Otelimize varıyoruz ve tropikal çiçeklerle karşılanıyoruz. Bu çok hoş bir karşılama. Bavullarımızı odamıza bırakıp Bali’yi keşfe başlıyoruz…

Öncelikle biraz Bali Adası hakkında bilgi vermek istiyorum.
Hint Okyanusu’nda bulunan Bali Adası, Endonezya’ya ait 17 bin adadan biridir. Singapur ve Malezya’ya yakın olan bu Asya ülkesi dünyada ün yapmış çok popüler bir rota. Diğer popüler adalardan farkı ise insanları, şifacıları ve başdöndüren doğası. Tropikal iklime sahip Bali Adası 2 mevsim yaşıyor. Biri ıslak mevsim, diğeri kuru mevsim. Bali Adası, yıl boyunca 25-30 derece bir sıcaklığa sahip. Ve oldukça nemli bir havaya sahip.

Şimdi adayı keşfe başlayalım…

Tropikal Cennet Bali’de Nereleri Gezmeli?

1.Nusa Dua

Nusa Dua, Bali Adası’nın en nezih ve en popüler bölgelerinden birisidir. Nusa Dua kelime anlamı olarak iki ada demektir. Bizim otelimiz de Nusa Dua bölgesinde bulunuyor. Tam bir doğa harikası olan Nusa Dua bölgesi, birçok otelin bulunduğu bir yer. Çevre düzenlemesini gerçekten çok beğendim. Her yer çok düzenli, doğaya ve yeşilliğe doyabileceğiniz kadar da harika… Otellerin ve harika turkuaz plajların dışında Nusa Dua bölgesinde açık bir alışveriş merkezi yer alıyor. Bu alışveriş merkezinde bir çok mağaza, hedyelik eşya dükkanları ve restoranlar yer alıyor. Otelde yemek istemezseniz, otelden kalkan servislerle alışveriş merkezinde bulunan restoranlarda dünya ve Endonezya mutfağının tadını çıkarabilirsiniz. Eğer isterseniz yemek yemek için Nusa Dua’nın  merkezinde bulunan yerli restoranlarda geleneksel lezzetlerin tadını çıkarabilirsiniz. Biz de Nusa Dua’da geleneksel bir restorana gitmeyi tercih ettik. Çok hoş bir yerli restoranıydı. Ben Endonezya’nın geleneksel yemeklerinden fıstık soslu tavuk şiş sipariş ettim. Endonezyalılar bizden çok farklı bir damak tadına sahipler. İçinde fıstık, ekşi ve tatlı tatların bulunduğu farklı bir sos eşliğinde servis edilen tavuk şiş, bize lezzetli bir öğle yemeği oldu.

Nusa Dua’yı keşfettikten sonra otelimize dönüp hint okyanusunun tadını çıkarmaya karar veriyoruz. Plajlar, altın sarısı kumsallarıyla bize muhteşem bir görsellik sunuyor. Turkuaz renkli Hint Okyanusu’na girmeden olmaz. Fakat suların içine girdikçe batmaya başlıyorum. Buradaki kumsal gerçekten çok enteresan. Bataklık gibi kumların içine bata bata okyanusa giriyorum. Sonra da okyanusu seyretmek daha güzel deyip kumsalda oturuyorum. Bu da bana hoş ve ilginç bir anı olarak kalıyor.

Biraz da otelimizi keşfetmek istiyorum. Otelimizin adı Nusa Dua Beach Resort . Çok büyük tropikal bahçeye, Bali ve Uzakdoğu masajı yapan bir Spa’ya 3 büyük havuza ve inanılmaz bir bitki örtüsüne sahip. Ayrıca geleneksel motiflerle süslü tapınakları ve süs havuzlarıyla otelimiz tam bir cennet. Nilüfer çiçekleri ve yapraklarla dolu balık havuzunun hemen yanında otelin kahvaltı salonu bulunuyor. Kahvaltı salonunda gelenksel Bali ezgilerini çalan müzisyenler bulunuyor. Yukarıda gördüğünüz fotoğraf karesi nilüfer havuzunda çekildi. Kendimizi adeta belgesel izliyormuş gibi hissettik. Tropikal bir kuş geldi ve havuzdan balığı yakaladı. Bana da bu muhteşem kareyi fotoğraf makineme kaydetmek kaldı.

2.Jatiluwih Pirinç Terasları

Gezimizin 2. gününde yerel rehberimiz Swat ile Bali’nin pirinç teraslarını keşfe çıkıyoruz. Sabah saat 8.30’da Jatiluwih Pirinç Terasları‘na doğru yola çıkıyoruz. Yemyeşil bitki örtüsüyle kaplı adada ilerlerken içimi huzur kaplıyor. Hayranlıkla Bali’nin muhteşem doğasını seyrediyorum. Yolculuk sırasında en çok dikkatimi çeken Bali halkının mütevazi evleri ve yaşam tarzları. Teknoloji bu adaya hiç uğramamış gibi doğanın içinde yaşıyorlar. Avrupalı ve Amerikalı yatırımcılar Bali Adası’nı yeniden yapılandırmak istemişler. Fakat Bali halkı betonlaşmayı reddetmiş ve doğal yaşamayı tercih etmiş. Yaklaşık 2 saat süren yolculuğun ardından Jatiluwih Pirinç Terasları’na varıyoruz. Gördüğüm manzara kartpostallardaki gibi muhteşem ve çok etkileyici… Yeşilin her tonunu görebileceğiniz pirinç terasları geniş bir alana yayılmış. Merdiven şeklinde yapılmış pirinç teraslarının muhteşem manzarasını fotoğraf makinemize kaydedip, doğanın tadını çıkarıyoruz.

Bali Adası’nda 3 çeşit pirinç yetiştiriliyor. Bunlar beyaz, kırmızı ve siyah. Rehberimiz bize en popüler ve lezzetli olanının siyah pirinç olduğunu söylüyor. Biz de doğal pirinci bulmuşken hemen satın alıyoruz. Yaklaşık olarak 2 saatimizi bu güzel teraslarda geçirdikten sonra artık yollara düşme zamanı. Rehberimiz bizi yerel bir pazara götürüyor. Burası tropikal meyve cenneti. Her çeşit meyveyi bu pazarda buluyoruz. Daha önce hiç görmediğim meyveleri bu pazarda buluyorum. Yıldız meyvesi, ejderha meyvesi ve mangosteen bunlardan birkaçı. Mangosteen şekil olarak sarmısağa benzer ama şeker gibi çok tatlı bir meyve. Denemenizi tavsiye ediyorum. Meyvelerimizi yedikten sonra yola devaö ediyoruz. Keşfimiz devam ediyor.

3.Maymun Ormanı

Jatiluwih Pirinç Terasları’ndan ayrıldıktan sonra ,rotamızı Ubud bölgesinde bulunan Maymun Ormanı’na doğru çeviriyoruz. Ubud el değmemiş yemyeşil doğası ve tropikal ormanlarıyla Bali Adası’nın göz bebeği.Nihayet Maymun Ormanı’na varıyoruz. Her taraf mis gibi kokan tropikal ağaçlarla bezeli ve girişte tapınaklar bulunuyor. Havanın oldukça nemli olduğunu söylemeliyim. Maymunlar bizi hemen firişte karşılıyor. Gerçekten çok sevimliler… Rehberimiz Swat, bizi maymunlar konusunda uyarıyor. Bu sevimli maymunlar çantanızda yiyecek olduğunu düşünüp çantaya doğru zıplayabiliyorlar. Burada eğer isterseniz maymunları besleyebiliyorsunuz. Annem, ‘biz burada nasıl yürüyeceğiz her tarafta maymunlar var’ diye söyleniyor. Burası onların ormanı anneciğim deyip annemi rahatlatmaya çalışıyorum. Rehberimizin de yardımıyla ormanın içine doğru ilerlemeye başlıyoruz. Ve beklenen gerçekleşiyor. Maymunlardan bir tanesi, fotoğraf makinesi çantamıza doğru zıplıyor ve ardından çığlık çığlığa ben!… Neyse rehberimizin müdahalesiyle ormanda ilerlemeye devam ediyoruz. Ormanda dikkatimi çeken ‘Avatar’ filminde gördüğümüz ağaçların aynısı burada da var. muhteşem görünüyorlar. Ormanın içinde ilerlerken kendimi geçmişe yolculuk yaparmış gibi hissediyorum. Gerçekten çok etkileyici bir yer. Fotoğraf makineme bu harika kareleri kaydedip yolumuza devam ediyoruz.

4.Ubud

Ubud’u cennet olarak tanımlarsam sanırım abartmış olmam. Bu kadar huzur veren bir yer görmedim. Her yer o kadar yeşil ki, bakmaya doyamıyorum. Ubud, sakin ve huzurlu tatil yapmak isteyen turistlerin popüler mekanı. Ayrıca balayı çiftleri de Ubud bölgesini tercih ediyor. Maymun Ormanı da Ubud’da bulunuyor. Eşsiz bir doğaya sahip Ubud’da yemyeşil ormanın dışında şelaleler de bulunuyor. Bunlardan bir tanesi de Tegenungan Şelalesi. Ayrıca Tegalaland Pirinç Terasları da Ubud’da bulunuyor. Sonrasında rehberimiz bizi doğal yollarla kahve ve çikolata yapan bir çiftliğe götürüyor. Burada herşey o kadar doğal ki… Hiçbir ürün için makine kullanılmıyor. Kahveler toplanıyor,ayıklanıyor ve eski yöntemlerle kavrulup dövülüyor. Hiç dururmuyuz, hemen kahveleri  dövmeye başlıyoruz. Çeşitli kahveleri tadım yerinde tadıyoruz. Sonra çiftlik çalışanları bize bitkileri tanıtıyor. Gerçek vanilya siyah oluyormuş, burada öğrenmiş oluyoruz. Küçük gezimizin ardından yolumuza devam ediyoruz. Ubud’da,

1.Ormanın içinde yürüyüş yapabilir,

2.Pirinç teraslarında keyifli bir gezinti yapabilir

3.Ya da şelalelerin olduğu bölgede rafting yapabilirsiniz.

5.Bali Masajı

Tropikal Cennet Bali Adası’na gelince yapmanız gerekenlerin başında Bali Masajı gelir. Bali masajı adanın hemen hemen her yerinde bulunan spa merkezlerinde ve otellerde yapılıyor. Kendinizi yenilemek ve rahatlamak için Bali Masajı gibisi yok. Biz kendi otelimizi tercih ediyoruz. Nusa Dua Otelde fiyatlar uygun. Otelimizin ayrı bir bölümünde yer alan spa merkezi, çiçeklerle ve muhteşem tropikal ağaçlarla bezeli bir bölgede yer alıyor. Önce ayaklarımız çiçekli suların içinde yıkanıyor ve sonra da Balili masözlerin sihirli elleriyle yenleniyoruz. Bali Masajı, vücudumuzda bulunan enerji noktalarına yapılan baskı ile yapılan bir masaj türü. Çok iyi geldi doğrusu… Artık yenilendiğimize göre yeni yerleri keşfetme vakti.

6.Tanah Lot Temple (Tanah Lot Tapınağı)

Bugün yepyeni bir gün ve ben yeni yerler keşfedeceğim için çok heyecanlıyım. Rehberimiz Swat ile sabah 8.30’da buluşuyoruz. Yolumuz biraz uzun. Bugün Tanah Lot Tapınağı’nı keşfedicez. Bu bölge Nusa Dua bölgesine 2 saat uzaklıkta yer alıyor. Denpasar’a ise 20km uzaklıkta bulunuyor. Büyüleyici manzaralar eşliğinde yolculuğumuza başlıyoruz. Tanah Lot Tapınağı’na vardığımızda karşılaştığımız manzara çok etkileyici. Tanah Lot Tapınağı, Hint Okyanusu’nda bulunan ve Balililer için çok önemli bir tapınak. ‘Tanah Lot’ kelime anlamı olarak ‘Denizdeki Toprak’ demek. Biz de keşfimize başlıyoruz. 2 tane büyük tapınak bulunuyor. Bunlardan birisine kara üzerinden yürüyerek ulaşabilirsiniz. Diğer tapınak ise Hint Okyanusu’nun  içinde konumlanıyor. Tapınağa ulaşabilmek için okyanusun içinden biraz yirimeniz gerekiyor. Ama sizi uyarmalıyım ki çok dalgalı. Biz, Tanah Lot Tapınağı’nı uzaktan izleyerek fotoğraflamayı tercih ediyoruz. Ve yolumuza devam ediyoruz. Şimdi rehberimiz bizi ikiz gölün olduğu güzel bir yere götürüyor. Ama biz ıslak mevsimde gittiğimiz için yağmur bastırıyor. Her yeri bulutlar kaplıyor. İkiz gölleri görmek için bir süre şemsiyenin altında beklemeye başlıyoruz. Bizim bulunduğumuz yer biraz yüksekte kalıyor ve gölleri kuşbakışı görecektik. Ama muson yağmurlarının azizliğine uğradığımız için manzarayı çok az görebiliyoruz. Bu güzel maceranın ardından rotamızı bir başka tapınağa çeviriyoruz.

8.Ulun Danu Beratan Tapınağı

Ulun Danu Beratan Tapınağı, Beratan Gölü’nün batı tarafında konumlanıştır.Her tarafı çiçeklerle kaplı yemyeşil bir alana sahip bu tapınak oldukça popüler bir rota. Turistlerin yoğun ilgisine sahne olan tapınakta bol bol fotoğraf çektiriyoruz. Ulun Danu Beratan Tapınağı, Tanah Lot Tapınağı gibi Bali’nin en önemli tapınakları arasında yer alıyor. Bu tapınak 17. yüzyılda Hindu tanrıları, Brahma-Vishnu-Shiva için yaptırılmıştır. Tapınağın girişi, Geleneksel Bali tarzında inşa edilmiştir. Göl kenarında manzarayı seyrederek güzel vakit geçirebilirsiniz.

Tapınak: 08.00-18.00 saatleri arasında açık.

Ne Zaman Gitmeli?

Bali Adası, tropikal bir iklime sahip.Dolayısıyla 2 mevsim yaşanıyor. Kuru mevsim ve ıslak mevsim. Biz Ocak ayında gittik. Bu da ıslak mevsime denk geldi. Bazı günler yağmur sabah başlayıp akşama kadar sürdü. O yüzden kuru mevsimde gitmekte yarar var. Nisan-Ekim ayları arasında kuru mevsimdir. Haziran-Eylül arası ise gitmek için en uygun zaman.

Nerede Kalmalı?

Bali’de her bütçeye uygun birçok otel seçeneği bulunmakta. Biz Nusa Dua bölgesinde kaldık. Nusa Dua bölgesi çok nezih ve birçok otel zincirinin bulunduğu bölgedir. Kaldığımız Otelin adı, Nusa Dua Beach Resort. Özel bir plaja ve eşsiz bir doğaya sahip. 3tane havuzu, spa merkezi bulunmakta. Sadece otelde kalsanız bile sıkılmazsınız. Sakin ve geleneksel Bali tarzında inşa edilmiş odalara ve tropikal bir bahçeye sahip. Otelde birçok aktivite yapılmakta. Geleneksel Bali danslarını Cuma günleri seyredebilirsiniz. Yoga saatlerinde dinginleşebilir ya da tenis kortlarında spor yapabilirsiniz. Spa bölümünde çok güzel bir havuzu bulunmakta. Bali masajı da çok başarılı ve fiyatlar uygun. Tavsiye ederim.

Nasıl Gidilir?

Biz Bali Adası’na, Singapur Havayolları ile önce Singapur’a sonra da bir aktarma ile Denpasar’a uçarak ulaştık. Singapur’a 10 saat, aktarma da yaklaşık 3,5 saat sürüyor.

Ne Yenir?

Bali’de yiyebileceğiniz geleneksel bir lezzet ve fıstık ezmeli sos eşliğinde tavuk şiş. Balık seviyorsanız, tropikal balıklardan ızgara yapılan lezzetleri tadabilirsiniz.

Nasl Giyinmeli?

Bali Adası tropikal bir iklime sahip.Dolayısıyla hava her zaman sıcak ve nemli.Yazlık kıyafetler uygun olacaktır.

Saat Farkı: Endonezya ülkemizden 6 saat ileride.

Para Birimi: Endonezya rupisi.

not:Tüm fotoğrafların telif ve kullanım hakkı bana aittir.