Melekler Şehri Los Angeles

İhtişamlı yaşamları, göz alıcı plajları, Universal Stüdyoları ve ünlülerin yaşam sürdüğü Hollywood ile Melekler Şehri Los Angeles keşfinizi bekliyor

Los Angeles, İspanyolca’da Melekler Şehri demek. Bu çekici şehir bu güzel ismi sonuna kadar hakkediyor. Los Angeles,  New York’tan sonra Amerika’nın en kalabalık şehri. Plajları o kadar canlı, o kadar göz alıcı ki saatlerce ayrılmak istemeyeceksiniz. Universal Stüdyoları’nda ise muhteşem ve sonsuz aktiviteleri bir güne sığdıramayacaksınız. Harry Potter’ın sihir okulunda kendinizi gerçekten Harry Potter filminde hissedeceksiniz. Eğer isterseniz Disneyland’ı tercih edebilirsiniz. Beverly Hills’i mutlaka ziyaret edilecekler listesine eklemeyi unutmayın. Hollywood’da zaman geçirmeyi sakın ihmal etmeyin.

O zaman maceramızı anlatmaya hemen başlamak istiyorum. Biz 2 gün sürecek olan Los Angeles turu satın aldık. İkizlerim Mert ve Doğukan’la beraber San Diego’dan yaptığımız yaklaşık 2 saatlik süren yolculuğun ardından nihayet hayallerimizi süsleyen Melekler Şehri Los Angeles’a gelmiş bulunuyoruz. İlk durağımız plajlar… Hadi keşif bizi bekler. Hemen başlayalım o zaman…

Melekler Şehri Los Angeles Gezi Rehberi

1.Venice Beach

İlk durağımız Venice Beach… Burası hayat dolu muhteşem bir plaj. Paten kayanlar, rengarenk hediyelik eşya dükkanları. Sokak performansı sergileyen sokak sanatçıları. Her çeşit spor aktivitesi yapabileceğiniz alanlar… Bir de çok farklı bir alan var ki o da açık hava fitness merkezi. Burada gençler kaslarını sergilemek için açık havada çalışıyorlar. Kimse de garipsemiyor. Bize ise çok enteresan geldi. Çünkü daha önce hiç açık hava fitness merkezi görmemiştik. Bu enteresan merkezi fotoğraflayıp keşfimize devam ediyoruz. Venice Beach ismini Venedik şehrinde bulunan kanalların bir bezerinden alıyor. Biz de hemen bu güzel kanalları görmek üzere yola çıkıyoruz. Etrafında lüks vilların bulunduğu kanallar göz alıcı bir manzara sunuyor. Hemen fotoğraf makinelerimizi alıp bu güzel manzaranın resmini çekiyoruz. Gerçekten çok hoş bir yer. Yolda giderken dikkatimizi çeken güzel duvar resimleri görüyoruz. Üzerinde ünlü bilim inşaları ve düşünürlerin resimleri yer alıyor. Gerçekten çok gözalıcı görünüyor.

2.Santa Monica

İkinci durağımız Santa Monica… Burası Pasifik Okyanusu kıyısında bulunan harika bir tatil beldesi. Her yer cıvıl cıvıl veplajlar hınca hınç dolu. Sörf yapanlar ve okyanusun tadını çıkaranlar, güneşlenenler her yer çok renkli… Santa Monica’nın bir özelliği de Pasifik Okyanusu kenarında bulunan lunapark… Burayı daha da eğlenceli, göz alıcı ve renkli bir hale getiriyor. Biz de kaçırırmıyız hiç… Dalıyoruz kalabalığın arasına ve keşfe başlıyoruz. Hediyelik eşya dükkanlarını da ziyaret etmeyi unutmuyoruz. Benim koleksyonum kupa bardakları. Her gittiğim şehirden kupa bardağı alıyorum. Santa Monica hatırası olarak kupamızı alıyor ve keşfimize devam ediyoruz. Sokak sanatçılarının performansı adeta bir konser havası yaratıyor. Gerçekten muhteşem çalıyorlar. Hemen video kaydımızı oluşturuyoruz… Günümüze renk katan bu harika performanstan sonra ‘Forest Gump’ filminin çekildiği  bankta fotoğraf çektirmeyi ihmal etmiyoruz. Eğer isterseniz burada bulunan Bubba Gamp restoranında yemek de yiyebilirsiniz. Okyanus kenarını keşfettikten sonra biraz da Santa Monica’nın çarşısını keşfedelim. Her tür mağazanın ve restoranın bulunduğu çarşıda gezerken zamanın nasıl geçtiğini anlayamıyoruz. Santa Monica, gerçekten çok etkileyici ve hoş dizayn edilmiş bir yer. Burada güzel zaman geçirdikten sonra yeni rotamıza doğru yola çıkıyoruz. Şimdi sıra Beverly Hills’te…

3.Beverly Hills

Beverly Hills, ismini çoğunlukla Hollywood filmlerinden duyduğumuz, ünlülerin muhteşem evlerinin olduğu bir bölge. Biz öncelikle ‘Rodeo Drive’ı gezerek keşfimize başlıyoruz. Melekler Şehri Los Angeles’a gelince olmazsa olmaz yerlerden bir tanesi de Rodeo Drive. Burası gerçekten bambaşka bir dünya. Lüksün sınırı yok. Gucci, Chanel ve birçok  ünlü markanın mağazalarını burada bulabilirsiniz. Her çeşit lüks arabanın turladığı caddede bir çok restoran ve kafe bulunmakta. Benim en çok hoşuma giden ise sokak aralarında gördüğümüz sanat eserleri. Bu cadde ayrıca Pretty Woman filminin çekildiği caddedir. Rodeo Drive ve Dayton Way arasındaki kavşak en çok fotoğraflanan yerdir. Burada bulunan İspanyol Merdivenleri ve gümüş gövde heykelini mutlaka ziyaret edin. Rodeo Drive, Beverly Wilshire, Beverly Hills Hotel ve Lüks Rodeo Drive oteli gibi prestijli otellere de ev sahipliği yapıyor. Bu güzel caddeyi gezdikten sonra Hollywood’u keşfetmek üzere yollara düşüyoruz.

4.Hollywood

Hollywood… Herkesin rüyalarını süsleyen, kırmızı halıların serilip muhteşem galaların yapıldığı bu ünlü rota her geçen gün artan ziyaretçilerini ağırlamaya devam ediyor. Hollywood’a varıp bavulumuzu otelimize bıraktıktan sonra hemen keşfimize başlıyoruz. İlk hedef yıldız yolu.. Kendimi yıldız yoluna attığım gibi hemen fotoğraf makinesine sarılıyoruz. Yukarıda şekil ‘a’ da görüldüğü üzere burada fotoğraf çekilmezsem olmazzz..)) Neyse heyecanı atlattıktan sonra dolaşmaya başlıyoruz. Burası biraz da sanayi bölgesini andıran bakımsız bir yer. Gerçekten şaşırdık… Kırmızı halılar, galalar filan.. Kalabalığın arasından sıyrılarak gezmeye devam ediyoruz. Hippi barlarıyla dolu Hollywood Bulvarı bizim gezdiğimiz gün ‘Ghost Busters’ filminin galasına ev sahipliği yapıyor. Dolayısıyla kalabalığı tahmin edersiniz. İnanılmaz bir kalabalık vardı. Biz de burada bulunan bir alışveriş merkezine dalıyor ve terasından galanın olduğu yeri izleme şansı yakalıyoruz. Arkamızı döndüğümüz zaman ise Hollywood yazısı uzaktan görünüyor. Burada güzel burger yiyebileceğiniz hoş mekanlar bulunuyor. Gün batımında ise buradan Melekler Şehri Los Angeles’ın harika manzarasını izleme şansı yakalıyoruz. Manzara gerçekten izlemeye değer…Burada ziyaret etmeniz gereken bir başka yer de Grauman’s Chinese Tiyatrosu dur. O da Oscar törenlerinin yeni mekanı Kodak Tiyatrosuna ve El Capitan sinemasına çok yakın bir mesafede bulunuyor. Biz Hollywood’u yürüyerek keşfetmeyi seçtik. Gerçekten çok keyifli… Her zaman söylediğim gibi bir şehri keşfetmenin en güzel yolu yürümektir. Eğer yürümek bize göre değil derseniz, Hop on Hop off’a binerek şehri keşfedebilirsiniz.

5.Hollywood Sign

Hollywood Sign, Hollywood’da görmeniz gereken simge yapılardan birisi. Bir çok filmde gördüğümüz Hollywood Sign, şehre bakan Hollywood Hills’deki Lee Dağı’nın güney yamacında yer almaktadır. ‘Hollywood’ sözcüğü 110 metre uzunluğunda ve 14 metre yüksekliğindedir ve  beyaz harflerle yazılmıştır. Hollywood Sign, ilk olarak 1923 yılında inşa edilmiştir. Sonrasında popüler olunca tepede kalmasına karar verilmiştir. Dağ ve çevresindeki arazi Griffith Park’a aittir. Hollywood Sign’a dokunmak yasak. Etrafında engeller ve kameralar bulunuyor. O yüzden fotoğraflamanın en güzel yolu bizim yaptığımız gibi uzaktan olacaktır. Hollywood Sign’ı görebilecğiniz en iyi yer Hollywood Bulvarı ile North Highland Avenue’nın, Hollywood Highland merkezindeki kavşağı. Ayrıca Griffith Park Gözlemevi’nden bu manzarayı yakalayabilirsiniz.

Yapmadan Dönme

1.Venice Beach’ı görmeden,

2.Santa Monica’da Forest Gump’ın bankında oturup fotoğraf çektirmeden,

3. Hollywood Sign’ın fotoğrafını çekmeden,

4.Hollywood’da yıldızlarla fotoğraf çektirmeden,

5.Rodeo Drive’ı görmeden,

6.Santa Monica’da dönme dolaba binmeden

7.Üniversal Stüdyoları’nda macera dolu bir gün geçirmeden sakın dönmeyin…

Sevgiyle ve keşifle kalın.

Tüm fotoğrafların kullanım ve telif hakkı bana aittir.