Güney’in İncisi ,Phuket Adası

Yemyeşil doğası,Muhteşem plajları ve güler yüzlü insanlarıyla Phuket sizi çağırıyor.

Pearl of South-Phuket

Güneyin İncisi ,Phuket Adası

Phuket Adası’na gitmeyi uzun süre hayal ettim. Televizyon programlarında izledim. Gezi dergilerinde okudum ve sonunda bu güzel adayı keşfetme zamanım geldi. Phuket Adası’na ulaşabilmek için öncelikle Bongkok’a uçmak gerekiyor. Daha sonrasında yapılan bir aktarmayla Güney’in İncisi Phuket Adası’na ulaşıyoruz. Mavi ve yeşilin her renginde  bir deniz bizi karşılıyor. Phuket adası Tayland’ın güneyinde ,Andaman denizi’nde yer alan muhteşem bir ada… Yerel rehberimiz bizi havaalanında karşılıyor ve otelimize doğru yol alıyoruz.Güney’in İncisi Phuket Adası Tayland’ın en büyük adasıdır. Bu güzel ada tropikal muson iklimine sahiptir. Adada iki mevsim bulunur. Kuru mevsim ve ıslak mevsim. Eğer ıslak mevsimde giderseniz muson yağmurlarıyla karşılaşırsınız. O yüzden kuru mevsimde yani Ocak ayı ile Nisan ayı arasında giderseniz güzel bir tatil yapabilirsiniz. Yıl boyunca ılık bir iklim hakim.Tayland’da kış hiç yaşanmıyor. Tayland’lı insanlar çok güleryüzlü mütevazi insanlar. Rehberimize ‘Phuket Adası güvenli mi?’ diye soruyoruz. Rehberimiz ‘çantanız ve güvenliğiniz için endişe etmeyin,asıl eşiniz için  korkun ,burada kadın nüfusu çok fazla dedi’.Bu matrak cevaptan sonra otelimize varıyoruz. Otelimiz muhteşem bir tropikal bahçeye ,plaja ve birçok havuza sahip.

Rehberimizle birlikte bu güzel adada neler yapabileceğimizi planlıyoruz ve macerayı başlatıyorum. Phuket’te neler yapılır? Gelin hep birlikte bakalım. Eee keşif bizi çağırıyor. Durmak olmaz….

1.Kata Beach (Kata Plajı)

Tayland deyince ilk akla Patong Beach gelir. Phuket’in en popüler plajıdır. Ama benim favorim Kata beach.Bir tarafta yeşil renkli denizi bir tarafta da muhteşem bitki örtüsü ile gerçekten muhteşem bir plaj. Harika renkleri,Çarşaf gibi sakin denizi ve kumsalıyla bizi büyülüyor. Cenneti andıran plajın oldukça ılık ve tertemiz bir denizi var. Yüzebilir ,güneşlenebilir ya da parasailing yapabilirsiniz. Eğer uzakdoğu lezzetlerini tatmak isterseniz,plajda bulunan küçük büfelerde Thai yemeklerinin tadına bakabilirsiniz. Thai yemeklerinde bolca köri kullanılıyor. Üç çeşit körileri var,kırmızı,sarı ve yeşil. Biz güzelim Türk yemeklerini tercih ederdik.Thai yemekleri hiç bana göre değil. Biz Kata plajında çok keyifli vakit geçirdik. Mutlaka gitmelisiniz ,tavsiye edilir.

2.Fil Safari

Phuket Adası’nda yapılacak birçok aktivite bulunmakta. Bunlardan bir tanesi de Tayland’ın simgelerinden biri olan filler. Fillerle bir tura çıkabilir ve bu güzel hayvanlarla gününüzü renklendirebilirsiniz. Doğanın içinde fillerle güzel bir yürüyüş yapabilirsiniz. Tek üzüldüğüm bu güzel hayvanların dişlerinin olmayışıydı. Malesef fildişi bu ülkede birçok ürünün yapılması ve yurdışına satışı için kullanılıyor. Umarım bu durum bir an önce değişirve filler doğal halleriyle yaşamaya devam ederler.

3.James Bond Adası (Pang Na Bay)

Pearl of South-Phuket

Phuket Adası’nda görmeniz gereken yerlerden biri de James Bond Adası yerlilerin değimiyle Pang Na Bay. James Bond Adası ismini burada çekilen James Bond filminden alıyor. 1974 yılında çekilen film adaya ünü ve şöhreti getirmiş. Tayland’lılar da bunu gayet güzel tanıtmış ve Phuket’i poplüler hale getirmişler. Bu adanın diğer bir adı da zümrüt ada olmalıymış. Çünkü yemyeşil muhteşem bir doğaya sahip. Adada bu muhteşem doğanın rengi denize yansıyor ve ada zümrüt yeşili renkte görünüyor. Bu adaya gelince yapmanız gereken aktivitelerden biri de kanoyla bir gezintiye çıkmak. James Bond Adası küçük bir ada. Yereller tarafından satılan hediyelik eşyalara adada rastlayabilirsiniz. Adadan denize bakınca farklı kaya oluşumlarıyla manzara bizleri büyülüyor.

Bu turda bizleri deniz üzerine kurulu bir köye götürüyorlar. Köyün tamamı denizin üzerine kurulu ve burası müslüman bir köy. Okulları ve kendilerine ait yönetimleri bulunmakta. Biz de bu güzel köyde öğlen yemeğimizi yiyoruz. Yemekte ,yağsız tuzsuz pirinç pilavımız ,balık ve deniz ürünleri ayrıca sıcak sosla sunulan bir de salata var. Karnımızı doyurduktan sonra artık dönüşe geçiyoruz. Adaya ulaşım teknelerle veya hızlı botlarla oluyor. Biz hızlı botla ulaşımı tercih ettik. Hızlı botlarla ulaşım daha konforlu ve heryere yaklaşabiliyor. Phi phi adasına giderken tekne ile ulaşımı tercih etmiştik. Fakat her plaja girememiş ,doğal güzellikleri kaçırmıştık.O yüzden bu sefer hızlı botu tercih ettik. Fiyat olarak 10 dolar daha pahalı ama bence değer.

4.Phi Phi Adası

Phi phi adası da Phuket Adası’nın olmazsa olmazları arasında bulunuyor. Turkuaz ve yeşilin bütün tonlarını görebileceğiniz bu ada ‘The Beach’ filmiyle ünlenmiştir. Başrollerini Leonardo Dicaprio’nun paylaştığı film Phi Phi Adası’nda geçiyor. Bu güzel ada muhteşem kaya oluşumları ,doğası ve ılık deniziyle dikkatleri üstüne çekmeye devam ediyor. Sabah yerel turumuzun bizi otelimizden almasıyla yola çıkıyoruz. Verilen biletlerimizle birlikte teknemizde yerimizi aldık. Heyecanla Andaman Denizi’ndeki maceramıza başlıyoruz. Teknemizin hareketinden kısa bir süre sonra bizi muhteşem bir sürpriz karşılıyor. Yunuslar… Obkjektifime takılan bu muhteşem yaratıklar bir süre bize eşlik ediyor.

Bu adada snorkelle dalış yaparak tropikal balıklarla yüzme şansını yakalıyorsunuz. Biz de bu fırsatı bulmuşuz kaçırırmıyız hiç!… Şnorkel malzemelerimizi kiralayıp atıyoruz kendimizi Andaman denizinin ılık sularına. Serin suları demek isterdim ama Andaman denizi bizim ülkemizdeki gibi serin sulara sahip değil. Hava zaten çok sıcak ve nemli ,malesef sular da ılık olunca pek serinleyemedik. Ama sarı çizgili balıklarla yüzüp onları brslemek paha biçilmez bir deneyimdi. Phi Phi adası ,James Bond adasına göre daha büyük ve eğer konaklamak isterseniz ,adada oteller mevcut. Yine James Bond adası turları gibi büyük tekneler veya hızlı bot tercih edebilirsiniz. Hızlı botla seyahat ederseniz  dolar gibi bir fark ödersiniz ,fakat her plaja rahatlıkla yanaşabiliyor ve mola verebiliyorsunuz. Manzaranın ve bakir kalmış plajların tadını çıkarmak istiyorsanız eğer hızlı botu tercih etmelisiniz. Biz tekne ile gittiğimiz için yaklaşık olarak  dolar ödedik. Hızlı botla giderseniz doları gözden çıkarmanız gerek.

5.Phuket Fantasea

Güney’in İncisi Phuket’te yapmanız gereken bir diğer etkinlik ise Phuket Fantasea’dir. Muhteşem bir dans ve hayvan gösterisi Ohuket Fantasea geleneksel Thai tiyatroları ve danslarından oluşuyor. Gösteriyi izlemeden önce geleneksel Thai lezzetlerini tadabileceğiniz restoranlar mevcut. Filler ,hediyelik eşya dükkanları ,köpekbalığı havuzları gibi birçok bölümden oluşan bu gösteriye girmeden önce cep telefonlarınızı ,her tür fotoğraf makinesi ve kameranızı teslim etmeniz gerekli. Çok kalabalık olmasına rağmen herkese yetecek kadar dolap mevcut. Görevliler size numara veriyor ve çıkışta malzemelerinizi tekrar alabiliyorsunuz.İçeri girmeden önce yavru kaplanlarla fotoğraf çekilmek isteyenler için bir platform kurulmuş. Bir yandan yavru kalanı beslerken bir yandan da fotoğraflarınız çekiliyor. Doğalarında kalmaları gereken bu hayvanları ,ticarete alet etmelerini hiç onaylamıyorum. Büyük bir kalabalığın ardından gösterideki yerimizi alıyoruz. Geleneksel Thai dansçıları gösteri alanının her yerinden çıkabiliyor. Bir yandan tepemizden inen akrobasi sanatçıları bir yandan da hayvanların muhteşem showu derken gösteri sona eriyor. Gerçekten mutlaka görülmesi gereken güzel bir tiyatro ve dans gösterisi. Çıkışta geleneksel Thai kıyafetli bayanla fotoğraf çektirmeyi ihmal etmiyoruz. Biz bu gösteriyi yemek dahil satın aldık. Gösterinin fiyatı yaklaşık olarak 50 dolardı.

6.Patong Beach (Patong Plajı)

Gelelim Phuket’in popüler plajı Patong plajına… Patong plajı Gece gündüz çok harekertli ve kalabalık. 24 saat bitmeyen enerjisiyle bu plajda birçok aktivite yapabilirsiniz. Yüzebilir ,güneşlenebilir ,su sporları veya parasailing yapabilir veya gece hayatının tadını çıkarabilirsiniz. Biz Kata Beach’i çok sevdik. O yüzden Patong bölgesini gece keşfetmeye karar verdik. Patong’ta birçok gece kulübü,canlı müzik,restoran ve kafe yer alıyor. Akşam yemeğinizi burada yiyebilir ve eğlence mekanlarında içeceklerinizi yudumlayabilirsiniz. Thai boksuna ilginiz varsa canlı performansları burada izleyebilirsiniz. Bizim gibi köriden hoşlanmadıysanız,Patong’ta her tür restoran mevcut. Biz tercihimizi İtalyan restoranından yana kullanıyoruz. Pizzalarımızın tadını çıkarıp akşamımızı noktalıyoruz. Ulaşım burada taksilerle ya da tuktuk denilen arka kısmı açık motorlu araçlarla sağlanıyor. Biz geleneksel Tayland araçlarını tercih edip tuktuklara binerek otelimize geri dönüyoruz…

Tayland yazımı ingilizce okumak isterseniz lütfen bu linke tıklayınız http://www.kesifcagrisi.com/pearl-of-south-phuket/

Nasıl Gidilir?

Phuket’e aktarmasız gitmek isterseniz THY ile gidebilirsiniz. Yaklaşık olarak 12 saat sürüyor. Biz Emirates havayolları ile Dubai aktarmalı olarak önce Bongkok’a sonra da phuket’e uçtuk. Yaklaşık olarak 14 saat sürdü.

Ne Zaman Gitmeli?

Phuket adasına gitmek için en güzel zaman Ocak-Nisan arasıdır. Hava ılık ve güneşli ,yağmur seviyesi de oldukça az oluyor.

Nerede Kalmalı?

Phuket’te birçok otel seçeneği bulunuyor. Eğer otelde de zaman geçirecekseniz kaliteli bir otel seçebilirsiniz. Fakat çevre gezileri yapmak için gidiyorsanız daha uygun oteller tercih etmelisiniz. Biz otelde de zaman geçirmek istediğimiz için Hilton Phuket Arcadia’yı tercih ettik. Otel çok büyük bir alana kurulu,tropikal bir bahçesi,eşsiz bir plajı ve birçok havuzu var. Odalar çok rahat ve konforlu.

not:Tüm fotoğrafların kullanım ve telif hakkı bana aittir.