Cennet Ada Sentosa | Sentosa ve Singapur Gezi Rehberi

Büyüleyici renkteki suları, muhteşem doğası ve size huzur veren dinginliğiyle Sentosa Adası sizleri çağırıyor.

Sentosa Adası, Singapur’un güneyinde yer alan, Singapur’a  bir köprü ile bağlanmış, adeta bir cenneti andıran bir ada. Singapur’a taksiyle yaklaşık olarak 25-25 dakika uzaklıkta bulunan Sentosa Adası, sakin suları, çılgın aktiviteleri, kelebek parkları ve Universal Studyoları ile mutlaka görmeniz gereken bir ada. Biz. Cennet Ada Sentosa’da 2 günümüzü geçirdik. Aslında bu adaya bir haftanızı ayırmanız çok daha güzel olacaktır. Uzakdoğunun gözbebeği bu adada yapabileceğiniz birçok aktivite bulunmakta. Tropikal bir iklime sahip adada her an yağmur yağabilir. Ona göre tedbirli olmak ta fayda var. Nemli bir hava hakim olan bu cennet adada, eşsiz plajların tadını çıkarabilir, Üniversal Stüdyolarında çılgınlar gibi eğlenebilir ya da zipline yaparak adrenalin yaşayabilirsiniz. Gelin Cennet Ada Sentosa’yı birlikte keşfe çıkalım. Hadi başlıyoruz…

Sentosa Adası Gezi Rehberi

1.Palawan Beach (Palawan Plajı)

Palawan Beach, Sentosa Adası’nın en ünlü plajlarından biridir. Asma bir köprü ile karşıya geçip ada manzarasını izleyebilirsiniz. Yemyeşil suları ve bembeyaz kumsalları ile Hint Okyanusu’nun tadını çıkarabilirsiniz. Aileler için çok hoş bir plaj olduğunu söyleyebilirim. Oldukça sakin, görüntü olarak ta muhteşem olan plaj da koca bir günü geçirerek dinginleşebilirsiniz.

Çocuklarınız da rahatça yüzebilir ya da kumsal da oynayabilir. Plajın ortasında bulunan asma köprüden geçerek adanın eşsiz manzarasını izleyebilirsiniz. Biz de geleneğe uyalım diyoruz ve asma köprüden geçerek adanın muhteşem manzarasını seyre dalıyoruz. Bu güzel manzarayı hafızamıza ve fotoğraf karelerimize kaydettikten sonra plajın tadını çıkarmak üzere kumsala doğru yol alıyoruz. Bu plajı şiddetle tavsiye ediyoruz. Mutlaka görmelisiniz.

2.Siloso Beach (Siloso Plajı)

Siloso plajı da Palawan Plajı kadar muhteşem bir plaj. Burası daha çok partilerin yapıldığı, müzik, dans ve eğlencenin doyasıya yaşandığı bir plaj. Daha çok gençlere hitap eden bu plajı da tercih edebilirsiniz. Görsel olarak  Palawan Plajının muhteşem sularını aratmayan bir plaj olduğunu da söylemeliyim.

Mega zip line aktivitesinden sonra doğru Siloso Plajı’nda alıyoruz soluğu ve akşama doğru gün batımıyla beraber muhteşem bir manzara bizleri bekliyor. Manzaranın tadını çıkarıp yolumuza devam ediyoruz.

3.Kelebek Parkı-Böcek Krallığı

Kelebek Parkı, Cennet Ada Sentosa’nın popüler noktalarından birisi. Turistlerin yoğun ilgi gösterdiği bu parkta rengarenk kelebekleri, iguanaları, Hayatınızda hiç görmediğiniz böcek çeşitlerini görebilirsiniz. Kelebekler olağanüstü renkleriyle bizleri büyülüyor. Muhteşem yeşil bitki örtüsünün içinde fotoğraflarını yakalamaya çalışmak da ayrı bir keyif doğrusu.

Biraz da böcekleri keşfedelim diyoruz ve Böcek Krallığı adı verilen bu bölümde en çok dikkatimizi çeken bir ağacın dalları şeklinde görünen bir böcek oluyor. Baktığınız zaman ağaç dalı ve yaprağı gördüğünüzü düşünüyorsunuz ve sonra birde hareket ediveriyorlar. Doğrusu muhteşem bir kamuflaj… Çok etkileyici. Sentosa Adası’na geldiğiniz zaman mutlaka ziyaret etmelisiniz.

4.Mega Adventure Park(Mega Macera Parkı)

Mega Macera Parkı, adrenalin tutkunlarının keyifli saatler geçirebileceği muhteşem bir park. Biz de kaçırırmıyız hiç. Hemen soluğu Mega Macera Parkı’nda alıyoruz. Burada tırmanış parkurları ve Mega Zipline gibi çok keyifli aktiviteler sizleri bekliyor. Öncelikle MegaZip aktivitesini biraz anlatmak istiyorum. Burada 75 metre yükseklikte bulunan yemyeşil bir ormandan okyanusa doğru salınıyorsunuz. 450 metre uzunluğundaki MegaZip gerçekten çok keyifli ve heyecan verici bir aktivite. Mert, Doğukan ve ben aynı anda bu aktiviteyi gerçekleştireceğimiz için çok heyecanlıyız. Ve artık hazırız… Kendimizi bir kuş gibi hissediyoruz. Çok çılgınca ve muhteşem bir deneyim. Her güzel şey gibi bu da çabuk bitiyor. Siloso Plajı’nda son bulan aktivitemiz biz de bayağı bir iz bırakıyor. Eğer adrenalin merakınız varsa ve heyecan yaşamak istiyorsanız bu MegaZip’ i mutlaka deneyimlemelisiniz. Bu alanda deneyimleyebileceğiniz  3 aktivite daha bulunmakta. Bunlar; Mega tırmanış, Mega duvarı ve Mega atlayış olarak adlandırılıyor. Buraya mutlaka bir gününüzü ayırmalısınız.

Burası; sabah 11.00 dan aksam 19.00 a kadar açık.

Fiyatlar: MegaZip için 50 Singapur doları, Mega tırmanış için 45 Singapur doları ve Mega atlayış için ise 25 Sim-ngapur doları. Hepsini paket olarak alırsanız 100 Singapur doları ödemelisiniz.

5.İFly Singapore-Sentosa

Burada bir rüzgar tünelinde bir uçuş deneyimi yaşıyorsunuz. Önce özel kıyafet ve donanımlar sağlanıyor ve sonra macera başlasın… Bu aktivitenin bedeli 89 Singapur doları ve hafta arası saat 10.00 ile 7.30 arası, hafta sonu saat 10.00 ile 11.30 arası açık.

6.Teleferik (Singapore Cable Car)

Sentosa Adası’na geldiğiniz zaman yapabileceğiniz en güzel aktivitelerden birisi de bir teleferik gezintisi olacaktır. Cennet Ada Sentosa’yı kuşbakışı seyretmek ve bu muhteşem manzaranın tadını çıkarmak isterseniz teleferik gezintisi size göre. Biz de biletlerimizi alıp bu keyifli aktiviteye başlıyoruz. El değmemiş güzel ormanların görüntüsü bizleri adeta büyülüyor. Eşsiz renkteki muhteşem Hint Okyanusu’nun manzarası da bizlere iyiki buraya gelmişiz dedirdiyor. Bu güzel turu attıktan sonra otelimize doğru dönüşe geçiyoruz. Bir sonraki gün yine Sentosa Adası’nda olacağız. Bu güzel adadaki son aktivitemiz ise Üniversal Stüdyoları…

Teleferik bilet fiyatları, Yetişkinler için 35 Singapur Dolar’ı, Çocuklar için ise 25 Singapur Dolar’ı.

Sabah 08.45 ten saat 9.30 a kadar açık.

7.Üniversal Stüdyoları Singapur

Cennet Ada Sentosa’da bulunan Üniversal Stüdyoları adrenalin ve eğlence sevenler için olmazsa olmazlar arasında yer alıyor. İkizlerim Doğukan, Mert ve annemle birlikte adrenalin dolu bir güne hazırız. Hemen biletlerimizi aldık ve macera başlasın… Her eğlence parkında olduğu gibi bayağı kalabalık. Hemen ilk bölümden başlıyoruz. Bu bölümün adı Sci Fi City. Bu bölümde ‘Galactica’,’Accelerator’ ve ‘Transformers The Ride’ bulunuyor.

Bizim favorimiz ‘Transformers The Ride’.3D  olan bu simulasyon inanılmaz heyecanlıydı.Kendinizi adeta ‘Transformers’ filminin içinde hissediyorsunuz. Kesinlikle tavsiye ederim. Bu deneyimi mutlaka yaşamalısınız. Diğer bölümler Holywood, Ancient Egypt, Lost World, New York, Far Far Away ve Madagaskar. Bu bölümle ilgili  Üniversal Stüdyoları yazımda tüm ayrıntıları bulabilirsiniz. Linke tıklamanız yeterli. http://www.kesifcagrisi.com/universal-studyolari-singapur/

Bilet Fiyatları

Üniversal stüdyolarına giriş yetişkinler için 76 singapur doları.4-12 yaş çocuklar için ise 56 singapur doları.

Nasıl Gidilir?

Üniversal Stüdyoları’na gidebilmek için öncelikle Sentosa adasına ulaşmanız gerekiyor. Taxi ile yaklaşık olarak 30-35 dakikada ulaşabilirsiniz.

Singapur’a Ulaşım

İstanbul Atatürk havalimanından Singapur airlines ile yaklaşık 10 saatlik bir uçuştan sonra ulaşabilirsiniz.

Ne Giymeli?

Singapur tropikal bir iklime sahip. Dolayısıyla hava çok sıcak ve nemli oluyor. Yanınıza yazlık kıyafetler alabilirsiniz. Fakat yağış olduğu için şemsiye almayı ihmal etmeyin.

Ne Zaman Gitmeli?

Kasım-Mart ,Mayıs-Ekim arası çok yağışlı olduğundan Ekim-kasım arası gitmeniz daha uygun olacaktır. Biz Ocak ayında gittik. Zaman zaman yağış alsa da güneş açtı ve güzel bir tatil geçirdik.

Not: Tüm fotoğrafların ve yazının kullanım ve telif hakkı bana aittir.