Baş Döndürücü 10 Plaj

Turkuaz renkli sular, kristal berraklığında muhteşem plajlar yaz tatilinin sıcak günlerinde keşfedilmeyi bekliyor.

Baş döndüren 10 Plaj

Sevgili okurseverler, yaz geldi tatil planları yapılıyor. Ben de sizlere dünyada görmeniz gereken nefis plajlar seçtim. Anlatması benden, keşfetmesi sizden… 10 başdöndüren plaj sizleri bekliyor.

1. Navagos Plajı (Samos Adası, Yunanistan)

Navagos beach (Navagos Plajı) bence adanın en güzel plajı. Cennete geldiğiniz hissine kapılabilirsiniz. Navagos plajı tertemiz suları, kafeleri ve müzikleri ile size keyifli saatler geçirtebilir. Kokkari köyüne araba ile yaklaşık olarak 10 dakika mesafededir (araba ile). Merdivenlerle aşağıya indikten sonra turkuaz cennet sizi karşılıyor. Bu plaj çakıllı bir plaj. Suyu çok temiz,soğuk ve ferahlatıcı. Hava çok sıcak,atıyoruz kendimizi serin sulara…

Samos adasında bütün plajlarda şezlonglar ücretsiz. Fakat bir içecek içmeniz ya da yemek yemeniz gerekiyor. Fiyatlar da çok uygun. Şezlonglar hem plajda hem de bir üst kısımda bulunan çim alanda yer alıyor. yanında ise kafe-bar yer alıyor. Yunan müzikleri eşliğinde denize karşı içeceğinizi yudumlayarak keyifli bir gün geçirebilirsiniz. Soda 2.5 euro,bira 4 euro ve yiyecekler de 4-5 euro civarında. Şezlongun başındaki butona basınca hemen garson gelip siparişinizi alıyor ve size de günün tadını bu harika manzaraya bakarak geçirmek kalıyor.

2.Nusa Dua Plajı (Bali Adası)

Nusa Dua, Bali Adası’nın en nezih ve en popüler bölgelerinden birisidir. Nusa Dua kelime anlamı olarak iki ada demektir. Tam bir doğa harikası olan Nusa Dua bölgesi, birçok otelin bulunduğu bir yer. Çevre düzenlemesini gerçekten çok beğendim. Her yer çok düzenli, doğaya ve yeşilliğe doyabileceğiniz kadar da harika…

Nusa Dua plajı, hint okyanusunun tadını çıkarmak için harika bir seçenek. Plajlar, altın sarısı kumsallarıyla bize muhteşem bir görsellik sunuyor. Turkuaz renkli Hint Okyanusu’na girmeden olmaz. Fakat uyarmalıyım ki, kumlara basınca biraz batıyorsunuz. Nusa Dua plajının tadını çıkardıktan sonra gün batımını izlemeyi sakın unutmayın.

3. La Jolla Cove (San Diego, ABD)

Burası gerçekten çok etkileyici bir yer. Her ziyaret ettiğimde ayrı bir sürprizle karşılaştığım bir doğa cenneti. La Jolla Cove, Pasifik Okyanusu kıyısında bulunan bir koy. Güzel San Diego’nun da en popüler yerlerinden birisi. Biz La Jolla’da kaldığımız için buraya gelmek otobüsle yaklaşık olarak 20 dakika sürüyor. La Jolla Cove’a, San Diego merkezden otobüsle çok rahat ulaşabilirsiniz. Pasifik Okyanusu’nun muhteşem manzarası eşliğinde keşfe başlıyoruz. Burası yaz tatilini geçirmek isteyenlerin popüler adresi. La Jolla Cove, eşsiz  turkuaz sulara ve hayvan çeşitliliğine sahip. Bu güzel koyda deniz aslanlarıyla ve foklarla yüzme şansına sahip olabilirsiniz. Bu eşsiz bir deneyim. Koy olduğu içinde çocuklar rahatlıkla yüzebiliyor. Deniz aslanları ve foklar insanlara alışkın oldukları için beraber yüzüyor ve hiç yadırgamıyorlar. Burada çeşitli kuşları ve ortalıkta koşuşturan sevimli sincapları görebilirsiniz.

La Jolla Cove  bir çok lüks otelin ve hediyelik eşya dükkanlarının olduğu şirin bir bölge. Her zevke hitap eden çeşitli restoranları ve alışveriş merkezleri ile bir günü dolu dolu geçirebileceğiniz harika bir rota. La Jolla’da bulunan bir başka koy da ‘Çocuklar Havuzu’ olarak adlandırılıyor. Çocuklar Havuzu denmesinin sebebi de çok sakin sulara sahip olması. Kayalarla çevrili olması sebebiyle çocuklar burada rahatlıkla yüzüyor. Kayalıkların diğer tarafına gittiğiniz zaman ise Pasifik Okyanusu’nun muhteşem dalgaları eşliğinde bize poz veren bebek deniz aslanlarıyla karşılaşıyoruz. La jolla Cove’da doya doya vakit geçirdikten sonra rotamızı La Jolla Shore’a çeviriyoruz. La Jolla Shore, güneşlenmek, Pasifik Okyanusu’nun sularında serinlemek ve özellikle de sörf yapmak isteyenlerin gözdesi. Pasifik Okyanusu’nda yapılacak en iyi aktivitelerden biri sörf. Amerikalılar sörfe bayılıyor. Bize de onları seyretmek ve okyanus manzarasının tadını çıkarmak düşüyor.

La Jolla Cove’da yapılacak çok ilginç bir aktivite var. Kano yapmak. Size çok sıradan gözüktü değil mi?..Ancak kanoyu kıyıya gelen hamile köpekbalıkları eşliğinde yapınca sanırım ilginç olmaya başlıyor. Bana göre bu eşsiz bir deneyim. Hiçbir yerde böyle bir aktiviteyle karşılaşmamıştım.  Gün batımına kadar La Jolla Cove’da çok güzel vakit geçirdik. Bu güzel manzaraları hafızamıza kazıyor ve fotoğraflarımızı çekiyoruz.  Artık otelimize dönme zamanı.

4. Venice Beach (Los Angeles, ABD)

Venice Beach, Los Angeles’ta bulunuyor. Burası hayat dolu muhteşem bir plaj. Paten kayanlar, rengarenk hediyelik eşya dükkanları. Sokak performansı sergileyen sokak sanatçıları. Her çeşit spor aktivitesi yapabileceğiniz alanlar… Bir de çok farklı bir alan var ki o da açık hava fitness merkezi. Burada gençler kaslarını sergilemek için açık havada çalışıyorlar. Kimse de garipsemiyor. Bize ise çok enteresan geldi. Çünkü daha önce hiç açık hava fitness merkezi görmemiştik. Bu enteresan merkezi fotoğraflayıp keşfimize devam ediyoruz.

Venice Beach ismini Venedik şehrinde bulunan kanalların bir benzerinden alıyor. Biz de hemen bu güzel kanalları görmek üzere yola çıkıyoruz. Etrafında lüks vilların bulunduğu kanallar göz alıcı bir manzara sunuyor. Hemen fotoğraf makinelerimizi alıp bu güzel manzaranın resmini çekiyoruz. Gerçekten çok hoş bir yer. Yolda giderken dikkatimizi çeken güzel duvar resimleri görüyoruz. Üzerinde ünlü bilim inşaları ve düşünürlerin resimleri yer alıyor. Gerçekten çok gözalıcı görünüyor.

5.Kata Beach (Phuket,Tayland)

Tayland deyince ilk akla Patong Beach gelir. Phuket’in en popüler plajıdır. Ama benim favorim Kata beach.Bir tarafta yeşil renkli denizi bir tarafta da muhteşem bitki örtüsü ile gerçekten muhteşem bir plaj. Harika renkleri, çarşaf gibi sakin denizi ve kumsalıyla bizi büyülüyor. Cenneti andıran plajın oldukça ılık ve tertemiz bir denizi var. Yüzebilir ,güneşlenebilir ya da parasailing yapabilirsiniz. Eğer uzakdoğu lezzetlerini tatmak isterseniz,plajda bulunan küçük büfelerde Thai yemeklerinin tadına bakabilirsiniz. Thai yemeklerinde bolca köri kullanılıyor. Üç çeşit körileri var,kırmızı,sarı ve yeşil. Biz güzelim Türk yemeklerini tercih ederdik.Thai yemekleri hiç bana göre değil. Biz Kata plajında çok keyifli vakit geçirdik. Mutlaka gitmelisiniz ,tavsiye edilir.

6. Maya Beach (Phi Phi Adası,Tayland)

Phi phi adası da Phuket Adası’nın olmazsa olmazları arasında bulunuyor. Maya Beach, turkuaz ve yeşilin bütün tonlarını görebileceğiniz bir plaj. ‘The Beach’ filmiyle ünlenmiş olan bu plajda doğanın tadını çıkarabilirsiniz. Başrollerini Leonardo Dicaprio’nun paylaştığı film Phi Phi Adası’nda geçiyor. Bu güzel ada muhteşem kaya oluşumları ,doğası ve ılık deniziyle dikkatleri üstüne çekmeye devam ediyor. Sabah yerel turumuzun bizi otelimizden almasıyla yola çıkıyoruz. Verilen biletlerimizle birlikte teknemizde yerimizi aldık. Heyecanla Andaman Denizi’ndeki maceramıza başlıyoruz. Teknemizin hareketinden kısa bir süre sonra bizi muhteşem bir sürpriz karşılıyor. Yunuslar… Obkjektifime takılan bu muhteşem yaratıklar bir süre bize eşlik ediyor.

Bu adada snorkelle dalış yaparak tropikal balıklarla yüzme şansını yakalıyorsunuz. Biz de bu fırsatı bulmuşuz kaçırırmıyız hiç!… Şnorkel malzemelerimizi kiralayıp atıyoruz kendimizi Andaman denizinin ılık sularına. Serin suları demek isterdim ama Andaman denizi bizim ülkemizdeki gibi serin sulara sahip değil. Hava zaten çok sıcak ve nemli ,malesef sular da ılık olunca pek serinleyemedik. Ama sarı çizgili balıklarla yüzüp onları beslemek paha biçilmez bir deneyimdi. Hızlı botla seyahat ederseniz 10 dolar gibi bir fark ödersiniz ,fakat her plaja rahatlıkla yanaşabiliyor ve mola verebiliyorsunuz. Manzaranın ve bakir kalmış plajların tadını çıkarmak istiyorsanız eğer hızlı botu tercih etmelisiniz. Biz tekne ile gittiğimiz için yaklaşık olarak 30 dolar ödedik. Hızlı botla giderseniz 40 doları gözden çıkarmanız gerek.

7. Vrulidia Plajı (Sakız Adası,Yunanistan)

Vrulidia plajı, Sakız Adası’nın az bilinen, bakir kalmış plajlarından birisi. Rehberimiz Marco bizi muhteşem bir plaja götüreceğini söylediğinde heyecanlanıyoruz. Yerel rehberimize güveniyoruz ve düşüyoruz yollara… Virajlı yolları rehberimizle sohbet ederek aştıktan sonra cennet gibi muhteşem görünen bir plaja ulaşıyoruz. Vrulidia plajı, Sakız (Chios) Adası’nın en güney kısmında bulunan bakir bir koy. Turkuaz ve mavinin her tonunu barındıran plaj,serin sularıyla bizi resmen büyülüyor.

Vrulidia plajına ulaşabilmek için merdivenlerden aşağıya bayağı bir yürümeniz gerekiyor. Ama ulaştığınız zaman karşılaştığınız manzara bütün bu zahmete değer. Vrulidia plajı çakıllı bir plaj ve çok temiz. Turistler tarafından az bilindiği için bakir kalmış bu koya gelip yüzmenizi şiddetle tavsiye ediyorum.

8. Ilıca Plajı (Çeşme,Türkiye)

Çeşme’nin göz bebeği olan Ilıca plajı, bembeyaz geniş kumsalları, turkuaz renkli dalgalı deniziyle tatilcileri kendine hayran bırakıyor. Bana göre Çeşme’nin en güzel plajlarından biri olan Ilıca plajında bütün gününüzü geçerebilirsiniz.Şezlong fiyatları kişi başı 20 tl olan plaj bu açıdan da çok uygun.Eğer şezlong kiralamak istemezseniz bembeyaz kumsallara havlunuzu serebilir ve plajın tadını çıkarabilirsiniz. Sheraton Çeşme otelinin hemen yanında bulunan plaj temiz serin sulara sahip. Alaçatı’ya göre daha ılık olan Ilıca plajı’na Çeşme merkezden hareket eden minibüslerle ulaşabilirsiniz. Gün batımı muhteşem oluyor. Esen meltem rüzgarıyla birlikte gün batımını mutlaka izlemenizi tavsiye ediyorum.

9. Potataki Beach (Samos Adası,Yunanistan)

Potataki plajı sessiz, sakin kristal berraklığında serin sularıyla güzel bir gün geçirmek isteyenlerin gözdesi. Çakıl taşlı berrak bir plaja sahip olan Potataki bayağı soğuk (suyun içinde yüzerken bile donduk…). Biz potatakide bulunan Beach Volley Beach Bar’ı tercih ettik.Çok güzel bir kafesi var. Yiyecekler de çok lezzetliydi. Şezlonglar ve ambiyans harika. Çok acıktığımız için öğlen yemeğini bu plajda yemeği tercih ettik. Hamburger 4.5 euro,içecekler de 2.5 eurodan başlıyor. Greek salad (domates, salatalık, biber, soğan ve peynirden oluşan yunan salatası) ise 6 euro. Karnımızı doyurduktan sonra içeceklerimizi de alarak salıncaklı şezlonglarımızda manzaranın keyfini çıkarıyoruz.

10.Palawan Beach (Sentosa Adası,Singapur)

Singapur’un güneyinde yer alan Sentosa Adası’na taksiyle çok rahat bir şekilde ulaşabilirsiniz. Yaklaşık olarak 20 dakika süren bir yolculuğun ardından Sentosa Adası’na ulaşıyoruz. Palawan Beach, Sentosa Adası’nda yer alan muhteşem güzellikte bir plaj. Baş döndürücü renkleri ile Palawan Beach keşifseverleri çağırıyor. Tertemiz suları, turkuaz ve yeşilin tüm renkleriyle bizleri büyüleyen bu plajda harika vakit geçirebilirsiniz. Plajda bulunan asma köprü ile karşıya yürüyerek orada bulunan kuleye tırmanabilir ve adanın eşsiz manzarasının tadını çıkarabilirsiniz.

Not: tüm fotoğrafların ve yazıların kullanım ve telif hakkı bana aittir.